• Varför Boet?
  • Kunskap
    • Kunskap
    • Frågor & svar
    • Tekniska frågor och svar
    • Föreläsning & Utbildning
  • Nyheter
  • Referenskunder
  • Kontakta oss
  • Om oss
  • Jobb
    • Jobb
    • Senior mjukvaruutvecklare
  • Om oss
  • Jobb
  • Varför Boet?
  • Kunskap
    • Frågor & svar
    • Tekniska frågor och svar
    • Föreläsning & Utbildning
  • Nyheter
  • Referenskunder
  • Kontakta oss
Nyheter

Håll dig uppdaterad med de senaste nyheterna från Boet.

2025-04-14

Så lyckas Hässleholm med Boet i vardagen

Två händer som håller en iphone med digitalt stöd för personal inom LSS. Solen lyser på telefonen och händerna.

Hur skapar vi rätt förutsättningar för att arbeta med digitala stöd inom LSS? På ett välbesökt webbinarium den 12 april fick vi höra stödassistenter från Hässleholms kommun berätta om sina erfarenheter av att använda Boet i både gruppbostad och servicebostad.

Boet är ett digitalt verktyg som används inom LSS-verksamheter för att stärka brukares självbestämmande, skapa struktur och ge personalen tydliga stöd i vardagen. I Hässleholm används Boet idag på nio enheter, och kommunen har uppmärksammats för sitt arbete med välfärdsteknik – bland annat genom en nominering till Årets Välfärdsinspiratör 2025 på e-Hälsa+MVTe.

Under webbinariet delade stödassistenterna Jessica Bäckström, Regina Engvall och Christin Runesson med sig av sina viktigaste lärdomar:

1. Utgå från individens behov

”Testa olika upplägg för olika individer. Till slut hittar ni det som passar bäst – det är det som är det fina, att individen hamnar i centrum.”

2. Våga prova tekniken

”Var inte rädd för tekniken. Våga kasta er ut! Det som inte finns i Boet, finns inte för oss.”

3. Trygghet i personalgruppen först

”Vi började med personalappen. När vi kände oss trygga tog vi in brukarna. Få med hela arbetsgruppen – det är tillsammans man lyckas.”

Stort tack till alla som deltog – och framför allt till Hässleholm för att ni delar med er av hur Boet kan göra skillnad i vardagen.

Läs mer om hur Boet fungerar i praktiken.

Nyhetsarkiv

2025-03-26

Ny funktion i Boet: Brukarmätning

Under första halvan av april lanserar vi en ny funktion med målet att öka brukarens delaktighet och inflytande ytter…

2025-03-24

Ny säljare till Boet

I mitten av januari välkomnade vi ännu en stjärna till Boet. Hanna Nilsson har klivit in i rollen som säljare och ko…

2025-03-13

LSS i Fokus i Stockholm – Det här tar vi med oss

Så var det äntligen dags – LSS i fokus kom till Stockholm, och vilken inspirerande dag vi fick! Över hundra personer…

2025-03-05

Boet i praktiken – personal från Hässleholms kommun berättar

Vi på Boet brukar säga att personalen är den viktigaste faktorn för en lyckad implementering av Boet. Därför är vi g…

2025-03-05

IVO:s rapport 2024 – vi måste fortsätta driva utvecklingen framåt

IVO:s senaste rapport visar att de utmaningar som identifierades 2023 fortfarande kvarstår. Så hur går vi vidare? Lä…

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Kontakt

Adress
  • Välfärdsteknik Sverige AB
  • c/o Mindpark
  • Bytaregatan 4D
  • 222 22 Lund
Support support@boet.se 040 643 00 53
Boka demo eller offert

Arian Shastavari

arian@boet.se 076 852 24 59

Genvägar

  • Varför Boet?
  • Kunskap
  • Nyheter
  • Referenskunder
  • Kontakta oss
  • Om oss
  • Jobb

Följ oss

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
×
Privacy Policy Cookiepolicy