Vanliga frågor och svar om Boet och våra tjänster.
Boet är ett digitalt verksamhetsstöd med tjänster inom support och utbildning.
På Boets kontaktsida hittar du kontaktuppgifter till oss på Boet, samt information om hur du når vår tekniska support.
Bostad med särskild service enligt LSS.
Boet ökar livskvalitén för den enskilde och förbättrar arbetsmiljön för personalen. Med kvalitet menar vi ökad självständighet, delaktighet och inflytande. Boet skapat struktur och översikt för såväl personal som brukare.
Boets mål är att stärka den enskildes inflytande, delaktighet och självbestämmande genom att ge personalen förutsättningar att erbjuda rätt insats, på rätt sätt, vid rätt tidpunkt.
Boet säkerställer att kvaliteten i verksamheten utvecklas systematiskt och fortlöpande. Statistik och data från Boet kan garantera att verksamheten bedrivs med god kvalitet och med individens behov i centrum, men också data som påvisar var förbättringsarbete bör påbörjas.
Boet är en tjänst/prenumeration där leverantören står för support, uppgraderingar, nya funktioner. Så kallad SaaS (Software as a Service). Kunden har ingen server där mjukvaran är installerad. Leverantören står för infrastrukturen och den enda kunden behöver är internetuppkoppling. Detta frigör tid och resurser vilket innebär att kunden kan fokusera på kärnverksamheten.
Sommaren 2024 släppte doktorand Cecilia Solis Lovekvist från Högskolan i Halmstad ett webbinarium sin första artikel: "Det har inte bara göra att med teknik i sig, utan det är även ett sätt att arbeta. En explorativ studie av professionella perspektiv på välfärdsteknik inom funktionshinderområdet". Artikeln utgår från personalens perspektiv, men Cecilia berättar också om hur personalens digitala arbetssätt gör skillnad för brukare.
Kontaktuppgifter till våra referenser hittar du längst ner på vår referenssida.
Boet är ett system bestående av en molnbaserad backend och frontend i form av iOS/Android-appar för brukare och personal, samt ett web UI för administratörer. Som för alla system av denna typ beror den tekniska prestandan på ett flertal faktorer, t.ex. kapaciteten hos Boets backend, prestandan hos kundens hårdvara och kundens internetuppkoppling. Boets backend bygger på modern molnteknologi som skalar upp vid ökad belastning och har därför låg sannolikhet att utgöra en flaskhals i systemet. Boet utför i nuläget ingen datahantering som kräver extra systemresurser eller bandbredd (t.ex. videostreaming), vilket innebär att prestanda är tillfredställande även med relativt enkla klient-enheter.
Hårdvara till användare i form av surfplatta-/mobiltelefon. Köparen ansvarar för att tillhandahålla internet med tillräcklig bandbredd och att upprätthålla rätt versioner av browser som krävs för tjänsten.
Antalet brukare i systemet varierar över tid eftersom det är ett erbjudande till brukarna samt utifrån målgruppens variation och behov. Systemet ska inte vara diskriminerade och avgränsas till enbart ett antal brukare per verksamhet utan vara tillgänglig för hela verksamheten.
Boet är ett digitalt verksamhetsstöd med tjänster inom support och utbildning.
Boet ökar livskvalitén för den enskilde och förbättrar arbetsmiljön för personalen. Med kvalitet menar vi ökad självständighet, delaktighet och inflytande. Boet skapat struktur och översikt för såväl personal som brukare.
Boets mål är att stärka den enskildes inflytande, delaktighet och självbestämmande genom att ge personalen förutsättningar att erbjuda rätt insats, på rätt sätt, vid rätt tidpunkt.
Boet säkerställer att kvaliteten i verksamheten utvecklas systematiskt och fortlöpande. Statistik och data från Boet kan garantera att verksamheten bedrivs med god kvalitet och med individens behov i centrum, men också data som påvisar var förbättringsarbete bör påbörjas.
Boet är en tjänst/prenumeration där leverantören står för support, uppgraderingar, nya funktioner. Så kallad SaaS (Software as a Service). Kunden har ingen server där mjukvaran är installerad. Leverantören står för infrastrukturen och den enda kunden behöver är internetuppkoppling. Detta frigör tid och resurser vilket innebär att kunden kan fokusera på kärnverksamheten.
Boet är ett system bestående av en molnbaserad backend och frontend i form av iOS/Android-appar för brukare och personal, samt ett web UI för administratörer. Som för alla system av denna typ beror den tekniska prestandan på ett flertal faktorer, t.ex. kapaciteten hos Boets backend, prestandan hos kundens hårdvara och kundens internetuppkoppling. Boets backend bygger på modern molnteknologi som skalar upp vid ökad belastning och har därför låg sannolikhet att utgöra en flaskhals i systemet. Boet utför i nuläget ingen datahantering som kräver extra systemresurser eller bandbredd (t.ex. videostreaming), vilket innebär att prestanda är tillfredställande även med relativt enkla klient-enheter.
På Boets kontaktsida hittar du kontaktuppgifter till oss på Boet, samt information om hur du når vår tekniska support.
Sommaren 2024 släppte doktorand Cecilia Solis Lovekvist från Högskolan i Halmstad ett webbinarium sin första artikel: "Det har inte bara göra att med teknik i sig, utan det är även ett sätt att arbeta. En explorativ studie av professionella perspektiv på välfärdsteknik inom funktionshinderområdet". Artikeln utgår från personalens perspektiv, men Cecilia berättar också om hur personalens digitala arbetssätt gör skillnad för brukare.
Hårdvara till användare i form av surfplatta-/mobiltelefon. Köparen ansvarar för att tillhandahålla internet med tillräcklig bandbredd och att upprätthålla rätt versioner av browser som krävs för tjänsten.
Bostad med särskild service enligt LSS.
Kontaktuppgifter till våra referenser hittar du längst ner på vår referenssida.
Antalet brukare i systemet varierar över tid eftersom det är ett erbjudande till brukarna samt utifrån målgruppens variation och behov. Systemet ska inte vara diskriminerade och avgränsas till enbart ett antal brukare per verksamhet utan vara tillgänglig för hela verksamheten.