• Varför Boet?
  • Kunskap
    • Kunskap
    • Frågor & svar
    • Tekniska frågor och svar
    • Föreläsning & Utbildning
  • Nyheter
  • Referenskunder
  • Kontakta oss
  • Om oss
  • Jobb
    • Jobb
    • Senior mjukvaruutvecklare
  • Om oss
  • Jobb
  • Varför Boet?
  • Kunskap
    • Frågor & svar
    • Tekniska frågor och svar
    • Föreläsning & Utbildning
  • Nyheter
  • Referenskunder
  • Kontakta oss

Lär dig mer om Boet! Missa inte vårt webbinarium den 28 maj. Anmäl dig här.

Nyheter

Håll dig uppdaterad med de senaste nyheterna från Boet.

2025-04-14

Så lyckas Hässleholm med Boet i vardagen

Två händer som håller en iphone med digitalt stöd för personal inom LSS. Solen lyser på telefonen och händerna.

Hur skapar vi rätt förutsättningar för att arbeta med digitala stöd inom LSS? På ett välbesökt webbinarium den 12 april fick vi höra stödassistenter från Hässleholms kommun berätta om sina erfarenheter av att använda Boet i både gruppbostad och servicebostad.

Boet är ett digitalt verktyg som används inom LSS-verksamheter för att stärka brukares självbestämmande, skapa struktur och ge personalen tydliga stöd i vardagen. I Hässleholm används Boet idag på nio enheter, och kommunen har uppmärksammats för sitt arbete med välfärdsteknik – bland annat genom en nominering till Årets Välfärdsinspiratör 2025 på e-Hälsa+MVTe.

Under webbinariet delade stödassistenterna Jessica Bäckström, Regina Engvall och Christin Runesson med sig av sina viktigaste lärdomar:

1. Utgå från individens behov

”Testa olika upplägg för olika individer. Till slut hittar ni det som passar bäst – det är det som är det fina, att individen hamnar i centrum.”

2. Våga prova tekniken

”Var inte rädd för tekniken. Våga kasta er ut! Det som inte finns i Boet, finns inte för oss.”

3. Trygghet i personalgruppen först

”Vi började med personalappen. När vi kände oss trygga tog vi in brukarna. Få med hela arbetsgruppen – det är tillsammans man lyckas.”

Stort tack till alla som deltog – och framför allt till Hässleholm för att ni delar med er av hur Boet kan göra skillnad i vardagen.

Läs mer om hur Boet fungerar i praktiken.

Nyhetsarkiv

2025-02-03

Så lyckades Torsby kommun med Boet – 5 viktiga insikter

Missade du vårt webbinarium med Torsby kommun? Ingen fara! Här är fem viktiga insikter för en lyckad implementering…

2025-02-03

Boet gav trygghet och struktur – och förändrade vardagen

Vi på Boet får ibland höra att vissa brukare "inte har något behov av Boet" eller att det "inte kommer att fungera".…

2025-01-20

Hässleholms kommun är nominerad till pris för sitt arbete med Boet

Vi på Boet är otroligt stolta och glada att få berätta att en av våra kunder, Hässleholms kommun, är en av de tre fi…

2025-01-15

Webbinarium med Torsby kommun: Så gör Boet skillnad

Varmt välkommen att lyssna när Torsby kommun delar med sig av sitt framgångsrika förändringsarbete med Boet. Ett per…

2025-01-12

Alla Tiders Omsorg väljer Boet till nybyggt LSS-boende

Nybyggda LSS-boendet Solsidan i Kallinge har öppnat, och personalen är nu redo att använda Boet i sin vardag. Startu…

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Kontakt

Support support@boet.se 040 643 00 53
Boka demo eller offert

Arian Shastavari

arian@boet.se 076 852 24 59
Övrigt

Patrick Buschow

patrick@boet.se 070 743 53 81

Genvägar

  • Varför Boet?
  • Kunskap
  • Nyheter
  • Referenskunder
  • Kontakta oss
  • Om oss
  • Jobb

Följ oss

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
×
Privacy Policy Cookiepolicy