• Varför Boet?
  • Kunskap
    • Kunskap
    • Frågor & svar
    • Tekniska frågor och svar
    • Föreläsning & Utbildning
  • Nyheter
  • Referenskunder
  • Kontakta oss
  • Om oss
  • Jobb
    • Jobb
    • Senior mjukvaruutvecklare
  • Om oss
  • Jobb
  • Varför Boet?
  • Kunskap
    • Frågor & svar
    • Tekniska frågor och svar
    • Föreläsning & Utbildning
  • Nyheter
  • Referenskunder
  • Kontakta oss
Nyheter

Håll dig uppdaterad med de senaste nyheterna från Boet.

2025-02-03

Boet gav trygghet och struktur – och förändrade vardagen

Mobiltelefon, med 112 inknappat, som ligger på ett bord.

Vi på Boet får ibland höra att vissa brukare "inte har något behov av Boet" eller att det "inte kommer att fungera". Ofta är detta ett antagande från personalen, som senare visar sig vara just det – ett antagande, och inte en sanning.

En av våra kunder berättade om ett sådant fall. På en enhet antog personal att en av brukarna inte skulle ha nytta av Boet. Man ansåg att hen var så pass högfungerande att Boet inte behövdes. Ett stort bekymmer var dock att personen ringde 112 ofta, vilket vi vet kan vara ett ganska vanligt problem.

Eftersom enheten bestämt sig för att prova Boet för alla, fick även den här personen en chans att testa. Personen var själv med i planeringen och fick vara delaktig i hur Boet skulle utformas efter hens behov. Personalen jobbade motiverande och stöttade hen i att börja använda Boet i vardagen.

Den största förändringen blev tydlig ganska snabbt. Det tidigare bekymret med att hen ofta ringde till 112 har upphört nästan helt. Det går naturligtvis inte att säga säkert vad det beror på, men med tanke på att vi alla mår väl av struktur och överskådlighet kan man förmoda att den trygghet som Boet ger, med en tydlig planering av dagen och en översikt över när personal skulle komma och ge stöd, bidrog till att ringandet upphörde.

Det här fallet visar något vi ofta ser: Fritid kan vara svårt att hantera om den känns för ostrukturerad. Att ringa 112 kan bli ett sätt att skapa förutsägbarhet och trygghet – det händer samma sak varje gång. Med Boet får brukaren i stället en tydlig struktur och stöd i vardagen, där val som "Ska jag kolla på en film eller ta en promenad?" ger en mer meningsfull och förutsägbar vardag.

 

Nyfiken på vad Boet mer kan göra?
Låt oss visa dig! Boka en demo och se hur Boet förenklar vardagen för både boende och personal.

Nyhetsarkiv

2025-03-13

LSS i Fokus i Stockholm – Det här tar vi med oss

Så var det äntligen dags – LSS i fokus kom till Stockholm, och vilken inspirerande dag vi fick! Över hundra personer…

2025-03-05

Boet i praktiken – personal från Hässleholms kommun berättar

Vi på Boet brukar säga att personalen är den viktigaste faktorn för en lyckad implementering av Boet. Därför är vi g…

2025-03-05

IVO:s rapport 2024 – vi måste fortsätta driva utvecklingen framåt

IVO:s senaste rapport visar att de utmaningar som identifierades 2023 fortfarande kvarstår. Så hur går vi vidare? Lä…

2025-03-04

Boet är en del av Vitalis 2025 – här hittar du oss

Nu är programmet för Vitalis 2025 släppt! Årets konferens har flera programpunkter med fokus på LSS och välfärdstekn…

2025-02-14

Från rutinpärmar till digital struktur – lärdomar från Boets chefsnätverk

Vi avslutade veckan med ett inspirerande chefsnätverk för Boets kunder. Tillsammans med cirka 12 chefer och ledare f…

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Kontakt

Support support@boet.se 040 643 00 53
Boka demo eller offert

Arian Shastavari

arian@boet.se 076 852 24 59
Övrigt

Patrick Buschow

patrick@boet.se 070 743 53 81

Genvägar

  • Varför Boet?
  • Kunskap
  • Nyheter
  • Referenskunder
  • Kontakta oss
  • Om oss
  • Jobb

Följ oss

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
×
Privacy Policy Cookiepolicy