• Varför Boet?
  • Kunskap
    • Kunskap
    • Frågor & svar
    • Tekniska frågor och svar
    • Föreläsning & Utbildning
  • Nyheter
  • Referenskunder
  • Kontakta oss
    • Kontakta oss
    • Feedback
  • Om oss
  • Jobb
    • Jobb
    • Senior mjukvaruutvecklare
  • Om oss
  • Jobb
  • Varför Boet?
  • Kunskap
    • Frågor & svar
    • Tekniska frågor och svar
    • Föreläsning & Utbildning
  • Nyheter
  • Referenskunder
  • Kontakta oss
    • Feedback

Så kan Boet bli ett stöd för ökat självbestämmande! Missa inte vårt webbinarium den 7 oktober. Anmäl dig här.

Nyheter

Håll dig uppdaterad med de senaste nyheterna från Boet.

2025-04-14

Så lyckas Hässleholm med Boet i vardagen

Två händer som håller en iphone med digitalt stöd för personal inom LSS. Solen lyser på telefonen och händerna.

Hur skapar vi rätt förutsättningar för att arbeta med digitala stöd inom LSS? På ett välbesökt webbinarium den 12 april fick vi höra stödassistenter från Hässleholms kommun berätta om sina erfarenheter av att använda Boet i både gruppbostad och servicebostad.

Boet är ett digitalt verktyg som används inom LSS-verksamheter för att stärka brukares självbestämmande, skapa struktur och ge personalen tydliga stöd i vardagen. I Hässleholm används Boet idag på nio enheter, och kommunen har uppmärksammats för sitt arbete med välfärdsteknik – bland annat genom en nominering till Årets Välfärdsinspiratör 2025 på e-Hälsa+MVTe.

Under webbinariet delade stödassistenterna Jessica Bäckström, Regina Engvall och Christin Runesson med sig av sina viktigaste lärdomar:

1. Utgå från individens behov

”Testa olika upplägg för olika individer. Till slut hittar ni det som passar bäst – det är det som är det fina, att individen hamnar i centrum.”

2. Våga prova tekniken

”Var inte rädd för tekniken. Våga kasta er ut! Det som inte finns i Boet, finns inte för oss.”

3. Trygghet i personalgruppen först

”Vi började med personalappen. När vi kände oss trygga tog vi in brukarna. Få med hela arbetsgruppen – det är tillsammans man lyckas.”

Stort tack till alla som deltog – och framför allt till Hässleholm för att ni delar med er av hur Boet kan göra skillnad i vardagen.

Läs mer om hur Boet fungerar i praktiken.

Nyhetsarkiv

2025-09-12

Kyrkovalet 2025 – så kan du som LSS-personal stötta brukare att rösta

Den 21 september är det kyrkoval. Att rösta är en rättighet för alla medlemmar i Svenska kyrkan, oavsett eller funkt…

2025-09-09

Ansvarsplanering i Boet – En ny dimension av brukarcentrerat stöd

Ansvarsplanering i Boet säkerställer att brukaren ges stöd oavsett vilken personal som är i tjänst, men som ibland o…

2025-09-08

Boet är en del av Innovationsveckan 2025

Innovationsveckan samlar goda exempel på hur offentlig sektor kan utvecklas och tänka nytt – lokalt och digitalt, öv…

2025-09-02

Med stöd från Boets verksamhetsutvecklare

Startutbildningar i Tyresö och Mjölby. Läs hur vi stöttar nya användare att skapa struktur, delaktighet och trygg st…

2025-08-20

Ord spelar roll – och vi behöver våga prata om dem

Det finns många ord som används när vi pratar om människor, behov och rättigheter. En del ord känns självklara för v…

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Kontakt

Adress
  • Välfärdsteknik Sverige AB
  • c/o Mindpark
  • Bytaregatan 4D
  • 222 22 Lund
Support support@boet.se 040 643 00 53
Boka demo eller offert

Arian Shastavari

arian@boet.se 076 852 24 59

Genvägar

  • Varför Boet?
  • Kunskap
  • Nyheter
  • Referenskunder
  • Kontakta oss
  • Om oss
  • Jobb

Följ oss

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
×
Privacy Policy Cookiepolicy