• Varför Boet?
  • Kunskap
    • Kunskap
    • Frågor & svar
    • Tekniska frågor och svar
    • Föreläsning & Utbildning
  • Nyheter
  • Referenskunder
  • Kontakta oss
  • Om oss
  • Jobb
    • Jobb
    • Senior mjukvaruutvecklare
  • Om oss
  • Jobb
  • Varför Boet?
  • Kunskap
    • Frågor & svar
    • Tekniska frågor och svar
    • Föreläsning & Utbildning
  • Nyheter
  • Referenskunder
  • Kontakta oss
Nyheter

Håll dig uppdaterad med de senaste nyheterna från Boet.

2025-02-03

Boet gav trygghet och struktur – och förändrade vardagen

Mobiltelefon, med 112 inknappat, som ligger på ett bord.

Vi på Boet får ibland höra att vissa brukare "inte har något behov av Boet" eller att det "inte kommer att fungera". Ofta är detta ett antagande från personalen, som senare visar sig vara just det – ett antagande, och inte en sanning.

En av våra kunder berättade om ett sådant fall. På en enhet antog personal att en av brukarna inte skulle ha nytta av Boet. Man ansåg att hen var så pass högfungerande att Boet inte behövdes. Ett stort bekymmer var dock att personen ringde 112 ofta, vilket vi vet kan vara ett ganska vanligt problem.

Eftersom enheten bestämt sig för att prova Boet för alla, fick även den här personen en chans att testa. Personen var själv med i planeringen och fick vara delaktig i hur Boet skulle utformas efter hens behov. Personalen jobbade motiverande och stöttade hen i att börja använda Boet i vardagen.

Den största förändringen blev tydlig ganska snabbt. Det tidigare bekymret med att hen ofta ringde till 112 har upphört nästan helt. Det går naturligtvis inte att säga säkert vad det beror på, men med tanke på att vi alla mår väl av struktur och överskådlighet kan man förmoda att den trygghet som Boet ger, med en tydlig planering av dagen och en översikt över när personal skulle komma och ge stöd, bidrog till att ringandet upphörde.

Det här fallet visar något vi ofta ser: Fritid kan vara svårt att hantera om den känns för ostrukturerad. Att ringa 112 kan bli ett sätt att skapa förutsägbarhet och trygghet – det händer samma sak varje gång. Med Boet får brukaren i stället en tydlig struktur och stöd i vardagen, där val som "Ska jag kolla på en film eller ta en promenad?" ger en mer meningsfull och förutsägbar vardag.

 

Nyfiken på vad Boet mer kan göra?
Låt oss visa dig! Boka en demo och se hur Boet förenklar vardagen för både boende och personal.

Nyhetsarkiv

2021-08-09

Webinarium 26/8

Text saknas.

2021-06-30

Efterfrågad uppdatering

Boet arbetspassplanering finns nu till Boet personal! En efterlängtad funktion som många har frågat efter.

2021-06-09

Boet finns nu på AllAgeHubs WebbExpo!

WebbExpo är skapad för att erbjuda omvärldsbevakning av välfärdsteknikprodukter och tjänster som finns på marknaden…

2021-05-07

Samarbetet med Halmstads kommun fortsätter!

Sedan 2019 har Välfärdsteknik Sverige AB tillsammans med Socialförvaltningen i Halmstads kommun utvecklat produkten…

2021-03-01

Vi hälsar VD Patrick Buschow välkommen till Boet!

Patrick har lång erfarenhet av både IT och produktutveckling, och tar med sig en bredd av erfarenhet vad gäller tekn…

  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Kontakt

Support support@boet.se 040 643 00 53
Boka demo eller offert

Arian Shastavari

arian@boet.se 076 852 24 59
Övrigt

Patrick Buschow

patrick@boet.se 070 743 53 81

Genvägar

  • Varför Boet?
  • Kunskap
  • Nyheter
  • Referenskunder
  • Kontakta oss
  • Om oss
  • Jobb

Följ oss

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
×
Privacy Policy Cookiepolicy